Eerste weken Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wout Morsink - WaarBenJij.nu Eerste weken Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wout Morsink - WaarBenJij.nu

Eerste weken Zuid-Afrika

Door: Wout Morsink

Blijf op de hoogte en volg Wout

21 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na 3 weken van de aardbodem te verdwenen te zijn en in the middle of nowhere te hebben geleefd, heb ik nu 1 week vrij om te relaxen en kan ik eindelijk weer gebruik maken van Wi-fi!

Ik werd op mijn 3e dag om 11 uur bij de pier verwacht, want er stond een guest experience op het programma. Ik werd met de boot naar Forest camp gebracht (tevens het kamp waar ik de komende maanden en afgelopen weken moet gaan werken). Forest camp ziet er erg mooi uit en ligt midden in de natuur. Er is hier minimaal bereik op een aantal plekken en dus ben je bijna compleet afgesloten van de buitenwereld. Ik ging vanuit forest camp met de boot richting het safarigebied, voor mijn allereerste safari! Dit was een geweldige ervaring, we kwamen erg dicht bij de wilde dieren en ik heb de dieren van erg dichtbij kunnen zien. Na de safari game kregen we een heerlijk diner en mocht ik slapen in een kamer die voor gasten bedoeld is. De volgende dag begon mijn stage echt en mocht ik beginnen met werken. Ik werd naar de keuken gereden om hier mijn werkkleding op te halen en begon daarna met werken. Het werk is erg relaxt om te doen en ik heb erg leuke collega's. Ik ben erg goed opgevangen en dat is erg fijn, omdat je toch in een vreemd land bent. Mijn werkzaamheden beginnen de ene dag om 08:00 en dan moet ik tot ongeveer 22:30 werken en dan mag ik de volgende dag om 10:00 beginnen en moet ik tot ongeveer 20:30 werken. Dit lijken erg lange dagen, maar ik heb erg veel rustmomenten en pauzes tussendoor, dus het is heel goed vol te houden. Mijn werkzaamheden bestaan uit het vullen van de snackboxen voor de gasten, schoonmaken en bijvullen van de bar en het koffiestation, helpen met tafels dekken, helpen met het serveren van de lunch en het diner, gasten naar de kamers begeleiden, turndowns (kamers klaarmaken voor de nacht. Bedden opmaken, gordijnen dichtdoen etc.), gasten van drinken voorzien en vooral er voor zorgen dat gasten zich op zijn gemak voelen. Het werken is heel relaxt en gezellig en ik heb er veel plezier aan. Er wordt veel gelachen met elkaar en er worden heel veel grappen op het gebied van collega's laten schrikken uitgehaald! Veel van mijn collega's zijn van de xhosa cultuur en praten in hun eigen taaltje onderling met elkaar. Dit is een erg grappige taal, omdat ze met kliks praten! Deze mensen zijn ook heel erg bang voor onweer en willen als het onweert niet meer werken. Ze zijn in hun cultuur zo opgevoed dat onweer levensgevaarlijk is en dat ze het moeten respecteren, doen ze dit niet, dan zijn ze bang dat het onweer hun dood. Als het onweert zitten ze allemaal ineengedoken onder hun jassen en moeten alle glimmende dingen en al het water van tafel verdwenen zijn. Dit is erg grappig om te zien! In mijn pauzes en vrije tijd verveel ik me wel vaak, omdat ik compleet afgelegen zit en niet ergens anders naar toe kan gaan. Vaak ga ik op de pier zitten appen of lekker op mijn kamer muziek luisteren of films kijken. Als het erg warm is neem ik een duik in de rivier of ga ik een stukje kanoën. Ik heb ook al erg spannende ervaringen meegemaakt met de 2 gevaarlijkste slangen in dit gebied. Ik zat samen met mijn baas op een hekje toen we achter ons opeens een luid gesis hoorden, we sprongen allebei razendsnel op en zagen dat er een pofadder onder onze kont was langs gekropen. Door een pofadder wil je absoluut niet gebeten worden, want dit blijkt te voelen alsof je kokend water injecteert en de pof adder heeft een levensgevaarlijk gif in zich zitten. We hebben dus geluk gehad, dat de pofadder geen zin had in een lekker stukje vlees! Ook heb ik de cape cobra gezien, dit is de gevaarlijkste slang in deze regio. Hij kroop door onze lodge heen toen we zaten te chillen. Ryan ging er met een pistool achteraan, omdat cape cobra's aggressief kunnen zijn en we deze slangen absoluut niet in Forest camp willen hebben, maar helaas was de slang te snel en wist hij te ontkomen. Op een dag zijn er ook apen gekomen en die probeerden ons eten te stelen. Dit is ze niet gelukt en uit woede namen ze maar een aantal wc rollen mee en hebben deze in de boom gehangen! Al met al maak ik hier genoeg mee en heb ik nu tijd om lekker een weekje te relaxen. Ik ben misschien van plan om naar een olifantenpark te gaan. In dit park kun je met olifanten wandelen, ze aaien en de olifanten voeren! Maar ik wil vooral lekker uitgaan en een paar barretjes opzoeken samen met Kent (collega die ook vrij is). Ik vermaak me hier uitstekend en geniet hier van het warme weer. Het is hier namelijk overdag nog niet kouder geweest dan 20 graden! Over 4 weken (als ik weer een week vrij ben) zal ik een nieuw verslag online zetten!

Groetjes vanuit het warme Zuid-Afrika!!!!!

  • 21 Februari 2017 - 12:33

    Jeannette :

    Hoi Wout, wat leuk om je ervaringen te lezen.
    Spannend hoor en geweldig om dit allemaal mee te maken.
    Veel plezier. Groet Jeannette

  • 21 Februari 2017 - 12:33

    Petra Morsink:

    Leuk om te lezen Wout. Ben blij dat je zo enthousiast bent

  • 21 Februari 2017 - 12:49

    Lotte Morsink:

    Wat leuk om dit te lezen, Veel plezier daar nog!

  • 21 Februari 2017 - 16:17

    Mirjam Koldemeule:

    Dank je wel voor je update Wout! Geniet nog even lekker verder daar.
    Groeten van ons allen

  • 22 Februari 2017 - 18:08

    Martijn Morsink :

    Weer een mooi verslag Woutjuh!! Nog veel plezier en kom veilig weer thuis kerel

  • 23 Februari 2017 - 09:41

    Tanja:

    Wauw! Dat klinkt als een groot avontuur! Heel gaaf voor jou om dit allemaal mee te mogen maken. Leuk om te lezen!

  • 23 Februari 2017 - 10:29

    Robert Westerhof :

    Ha Wout, Mooi verhaal om te lezen. Schitterende ervaring met die slangen! Je kunt zo een aflevering beginnen van "wout in het wild". Heel veel plezier daar en hopelijk zie je ook nog fraaie vogels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Wout

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6804

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Juli 2017

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: