Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wout Morsink - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wout Morsink - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Wout Morsink

Blijf op de hoogte en volg Wout

08 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na weer een weekje gewerkt te hebben was het eindelijk zover! Aangezien Forest camp vorige week gesloten is vanwege onderhoudswerkzaamheden en omdat er toch weinig gasten zijn in deze tijd van het jaar, kreeg ik een weekje vrij om Kaapstad te bezoeken!

Op woensdag vloog ik samen met Ebru al vroeg vanuit Port Elizabeth naar Kaapstad toe. Na een klein uurtje in het vliegtuig gezeten te hebben kwam ik aan in Kaapstad. Er stond een taxi klaar die mij naar het hostel bracht waar ik de komende 5 nachten zou gaan slapen. Het leuke aan dit hostel was dat Douwe en Dennis (klasgenoten van mij) hier stage lopen en ik dus ook met hun dingen kon gaan doen. Woensdagavond gingen Ebru en ik naar Signal Hill, hier hadden we een geweldig uitzicht over Kaapstad bij nacht. Daarna hebben we gezellig met z'n allen in de bar van het hostel een aantal drankjes gedaan.

Donderdag stond Robbeneiland op het programma, het beroemde gevangeniseiland waar Nelson Mandela een gedeelte van zijn leven heeft vastgezeten. Met de boot werden we naar het eiland gebracht en vanaf de boot hadden we wederom een geweldig mooi uitzicht op Kaapstad. Op het eiland aangekomen werden we met een bus rondgeleid over het eiland en daarna werden we door een ex-gevangene door het cellenblok rondgeleid. De gevangenis zelf vond ik niet heel bijzonder, maar alle verhalen die verteld werden maakten het toch wel erg indrukwekkend. De gevangenen hadden het niet gemakkelijk daar en de bewakers deden er alles aan om hun leven zo zuur mogelijk te maken. De gevangenen mochten hun familie maar 1 keer in de 6 maanden zien en dat maar voor een half uurtje. Ook mochten ze maar eens per maand brieven versturen en ontvangen. De bewakers gingen die brieven dan eerst checken en als de familie goed nieuws had gestuurd werd dat allemaal doorgekrast, de gevangenen kregen dus alleen het slechte nieuws van hun familie te zien! Na Robbeneiland zijn we lekker uit eten gegaan en hebben we weer in de bar van het hostel gezeten.

Vrijdag wouden we naar Cape point en Boulder beach gaan maar de tour vond helaas niet plaats op vrijdag. Toen heb ik besloten om Lions Head te gaan beklimmen. Na een geweldige klim van ongeveer 1 uur kwam ik op de top aan en kon ik genieten van een 360 graden uitzicht over Kaapstad. De klim zelf was ook spectaculair en af en toe moest ik via ladders en rotsen omhoog klimmen! Nadat ik genoten heb van het uitzicht ben ik weer naar beneden gegaan en we hebben die avond weer eens drankjes gedaan in de bar van het hostel.

Zaterdag zijn we naar Cape point en Boulder beach gegaan met de hop on hop off bus. Bij boulder beach zagen we de pinguïns die daar leven en we hebben hier een tijdje naar gekeken voordat we naar Cape point gingen. Bij Cape point aangekomen zijn we een half uur naar boven geklommen en daarna een half uur naar een ander punten gelopen. Hier heb ik genoten van wederom een geweldig uitzicht over de oceaan! 's avonds hebben Dennis en ik het nachtleven van Kaapstad verkend en ik lag dus ook pas rond 3 uur in bed.

Zondag werd ik wakker met een beste kater en ik was eigenlijk van plan om de skeleton gorge te gaan doen (moeilijkste en zwaarste klim naar de top van de tafelberg van ongeveer 4 uur). Ik heb me er toch toe gezet om het te gaan doen, omdat ik het erg graag wou. Ik klom door een waterval en via steile gladde rotsen anderhalf uur omhoog en het was een erg zware, maar vooral geweldig mooie klim. Toen ik boven was moest ik nog helemaal naar de andere kant van de tafelberg klimmen om bij de kabelbaan uit te komen. Ik liep over rotsen en paadjes en daalde af om daarna weer te gaan klimmen. Ik zat voor mijn gevoel in Lord of The Rings en zag zoveel mooie dingen. Het uitzicht was echt geweldig overal. Toen ik na 3 1/2 uur lopen bij de kabelbaan aankwam had ik een adembenemend uitzicht over Kaapstad en de oceaan. 's avonds hebben we voor de laatste keer drankjes gedaan in de bar van het hostel en ik ben vandaag weer teruggevlogen naar Kenton-On-Sea.

Ik heb echt een geweldige week gehad in Kaapstad en zoveel mooie dingen gezien! Wat een geweldige stad en wat is er veel te beleven. Ik ben blij dat ik hier naar toe ben gegaan, want deze ervaring kan niemand mij meer afpakken!

  • 08 Mei 2017 - 18:37

    Hans Morsink :

    Mooi geschreven Wout. Inderdaad een avontuur om nooit te vergeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Wout

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6815

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Juli 2017

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: